Až stavovsky jasná prezidentská volba

V půli prosince jsem byl s pár známými na pivu. Bavili jsme mimo jiné o prezidentských volbách. Při debatě jsem byl zastánce toho názoru, že do druhého kola půjde Zeman a Schwarzenberg.  Toho času jsem byl rozhodnutý volit Táňu Fischerovou a ve hře byl stále Dlouhý a Okamura.

Během toho se ledasco změnilo. Nakonec jsem před Táňou dal přednost jinému kandidátovi. Dlouhého a Okamuru vyřadili. Ty jsem ostatně při analýze nebral v potaz. Okamura by se dříve či později znemožnil jako Fischer. Dlouhý by dopadl také jako Fischer, na kterého vytáhli jeho komunistickou minulost.

Má analýza byla přesná. Věštba pro první kolo byla splněna. Druhá volba je však složitější než ta první. Celé to kolem má hlubší charakter, ale já na to přijdu. Oprostím se ale od sáhodlouhých debat o záporech kandidátů a rovnou si položím pragmatickou otáku: kdo tedy? Jednoduchá odpověď: Zeman, pokud nebudeme volit Schwarzenberga.

To si každý přebere sám, jak uznáte za vhodné. Jediné, co mohu už teď naprosto přesně říct, je, že prezidentem bude „šlechtic“ – Zeman anebo kníže.

Autor: Vilém Jurek | středa 16.1.2013 11:00 | karma článku: 7,88 | přečteno: 992x
  • Počet článků 17
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1006x
Většinou mám práce nad hlavu. Občas mám myšlenku, kterou chci zhmotnit. Asi týden z toho tvořím krátký či kratší text.

Seznam rubrik