Janoušek testuje českou justici

V pátek 23. 3. byl zahájen test české justice. Mělo by se ukázat, zda ještě nějaká spravedlnost vůbec existuje. Odehraje-li se následující, níže uvedený scénář, budeme muset sdělit světu špatnou zprávu: spravedlnost je mrtvá.

Začíná to ráno. Probouzím se, nevím kde; asi doma ve sklepě nebo garáži. Hlava bolí, a tak jdu do jakési lednice pro vyprošťováka. Dám si pivo, která tam na mě už z dálky zvonilo. Hlava přestává bolet. Někam jsem chtěl jet, ale stále se cítím být opilým. Beru alkoholometr, foukám, foukám, ejhle, dvě celé dvě promile alkoholu v dechu. Nevadí, musím zajet něco vyřídit. To zvládnu, vždyť jsem skvělý řidič; rozuměj král silnic. Sedám do svého průměrného auta s průměrnou SPZ. Jsem stále trochu podnapiv, avšak nevadí, hlavní je, že kroutit autem umím. Najednou bum-bác. Jaksi narážím do auta přede mnou. A jé, to jsem nechtěl. Mírná zpátečka, stočím kola a jedu dále. Jenže ten člověk, do kterého jsem vrazil, vylézá z auta a chce mi něco říct. Jak jsem ožralý, tak ho nevidím a vrážím do něj. Aha, asi jsem ho přejel, nebo co. Neměl bych už pít; říkám si v duchu. Nevadí, když z nehody ujedu, nic se mi nestane; navíc mou průměrnou SPZ nikdo nezaregistroval, natož moje průměrné auto. Pak se mi na chvíli v alkoholem omámeném mozku trošku rozsvítí. Auto raději odstavím, ale to už houkají policejní auta. Radši utíkám. Jenže oni mě chytí. Mám průšvih. Sedl jsem za volant v podnapilém stavu a řídil. Boural jsem. Srazil pasažéra nabouraného auta. Nepomohl jsem mu a ožralý ujel. Pokud se nejmenuji Roman Janoušek, půjdu si na dva tři roky sednout do kriminálu, dostanu zákaz řízen auta na deset a budu nucen zaplatit odškodné. Bohužel se jmenuju Vilém Jurek, nemám ani miliardové konto, ani vlivné přátele ve Vládě a ani známé u soudu nebo na státním zastupitelství.

(Obdobný případ, mimo test, avšak již dnes s „dobrým“ koncem, by mohl znít asi takto: Stanu se ministrem Vlády ČR a začnu rozkrádat a korumpovat jistý státní fond. No, a pokud se nejmenuji Pavel Drobil, půjdu si asi tak na deset let sednout do kriminálu.)

Autor: Vilém Jurek | sobota 24.3.2012 1:07 | karma článku: 38,30 | přečteno: 3601x
  • Počet článků 17
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1006x
Většinou mám práce nad hlavu. Občas mám myšlenku, kterou chci zhmotnit. Asi týden z toho tvořím krátký či kratší text.

Seznam rubrik